Page 8 - VEGETARIJANSKA PREHRANA
P. 8

potreb po jodu.
VITAMINI – Preskrba z vitamini je pri vegetarijancih dobra do zadovoljiva. Paziti je treba na vitamin B12 in vitamin D. B12 – nastaja ob mikrobioloških aktivnostih in ga zato najdemo v fermentiranih živilih in mesnih proizvodih. Lakto-vegetarijanci dobijo dovolj B12 v jogurtu, kislem mleku, siru; tudi odrasli vegani dobijo dovolj B12 v kruhu, pripravljenem s kislim testom, kislim zeljem, ali v drugih naravno okisanih živilih. Pri dojenčkih veganskih mater je možno pomanjkanje tega vitamina, ki je pomemben za razvoj možganov in živčnega sistema.
VITAMIN D je vitamin, ki je topljiv v maščobah in se nahaja pretežno v morskih ribah, v manjših količinah pa tudi v jajcih in drobovini. Vitamin D omogoča nalaganje kalcija v kosti. Nastaja tudi pod vplivom sončne svetlobe. Značilno je pomanjkanje vitamina D v severnih deželah, pri priseljencih iz severnih dežel, kjer je malo sonca. Tudi uživalci mešane hrane dobijo premalo vitamina D (komaj polovico potrebne količine).Raziskujejo vpliv pomanjkanja vitamina D na degenerativna sklepna obolenja.
Za vegetarijance so vir vitamina D olja žitnih kalčkov, mlečni izdelki, kozje mleko. Mlečni izdelki z nizko vsebnostjo maščob in homogenizirano mleko skoraj ne vsebujejo tega vitamina. Pri oskrbi z vitaminom D je zelo pomembna vsebnost svetlobnih energij (med – vsaj ena žlica dnevno)
SPREHODI po soncu bodo veliko prispevali k čvrstosti vaših kosti. F.Pirnar Viri:Ernährungsrundbrief Johanni 2-05, Michaeli3-05


































































































   4   5   6   7   8