Page 5 - VEGETARIJANSKA PREHRANA
P. 5

priporočljive manjše količine mesa. Ti rezultati so prepričali v vegetarijanstvo številne zdravnike in prehrambene strokovnjake. Sedaj naj bi bila ta prehrana pomanjkljiva le še v nosečnosti in pri majhnih otrocih zaradi pomanjkanja železa in joda.
OSKRBA – Pri raziskavi vegetarijancev se je izkazalo, da so tako imenovani puding – vegetarijanci redki. Ti ljudje sicer opustijo meso in ribe, sicer pa jedo običajno hrano (belo moko, veliko sladkorja, sladkarije).Navadno je to samo prehodna faza do zdrave vegetarijanske prehrane. Večina vegetarijancev uživa veliko zelenjave, sadja, polnovredna hladno stiskana olja in izdelke iz polnovredne moke, namesto bele moke. Zelo poudarjena je biološka pridelava. So pa še drugi načini vegetarijanske prehrane (Waerland- in Bircher-Benner prehrana)
PRESKRBLJENOST - ALI PRIHAJA DO POMANJKANJA posameznih snovi? Večina vegetarijancev se zaveda pomena hrane. Uživajo več balastnih snovi, preskrba z vitamini in minerali je dobra. Kje je potrebna večja skrb?
BELJAKOVINE –V nasprotju s prepričanjem nudi vegetarijanska prehrana dovolj beljakovin. Ljudje, ki uživajo mešano prehrano, pojedo preveč mesa in klobas. Tu je vegetarijanska prehrana bolj priporočljiva. Raziskave so ovrgle prepričanje, da so živalske beljakovine kakovostnejše. Ernst Konfranyi je dokazal, da je mogoče s kombinacijami doseči zelo visoke vrednosti beljakovin (fižol in koruza, leča in rezanci, riž in soja, tudi mleko ali sir s krompirjem ali žiti).


































































































   3   4   5   6   7