Page 10 - RAK-BOLEZEN ZANIKANJA NAŠEGA BOŽANSKEGA POREKLA?
P. 10

Sliko, katerikoli predmet, skušamo zelo, zelo točno opisati in dojeti s svojimi mislimi. Vidimo, da vaša slika ostane tako mnogo bolj jasna v vaši notranjosti. Sveti Avguštin je opazil, da so naše misli povezane s sposobnostjo spominjanja. Opazi, da je, če bolj razmišljamo, ta spomin bolj točen, da se spominjamo misli mnogo bolj točno. Da je to nekaj kot novo stvarjenje. Če stvar enkrat razumemo, jo lahko vedno znova pokličemo absolutno točno v spomin. V matematiki je to mogoče.
Potem se je vprašal, kako je s sposobnostjo spominjanja misli in ali bo Boga našel tam. Tudi tam Boga ni našel. Sedaj pa zelo zanimivo vprašanje: Kaj pa delam, kaj počenjam, kadar se spominjam misli? Kaj sam v svojih čustvih, v svoji duši delam, da se spominjam misli. In naenkrat se pojavi zelo zanimivo vprašanje. Kdo pa sem? Sam sebi postane uganka. Ne le Bog je uganka, tudi sam sebi postane uganka. In pravi: V moji duši se dogaja veliko, veliko stvari. In o tem ničesar ne vem.
Dejavnost v zvezi z našo enačbo opiše Steiner s pojmom dejavnost duše razuma. Dotaknili smo se treh velikih področij duševnosti. Duša čutenja, spominjam se slik. Spominjati se misli, to dela naš razum, intelekt, duša razuma. Kaj pa je potem duša zavesti? Če pogledate, ima duša čutenja in duša razuma vedno opraviti z objekti zunaj nas. Čisto na začetku pa sem pripovedoval, da obstaja v duši neka moč, ki stoji nekako nasproti snovi iz katere smo narejeni. Duša razuma se vedno obrača na stvari, ki so zunaj. Duša zavesti, pa se vedno obrača k meni, prebuja se na snovi, na lastnem telesu in se vpraša po Jazu. Sprašuje se po Jazu. To je tisti korak, ki ga je naredil tudi Avguštin. Naenkrat je sam sebi postal uganka in se vprašal, kdo pa sem jaz v svojem Jazu? In pri tem kot da se za njega naenkrat odprejo majhna vrata duhovnega doživetja, ki ga imamo, ko rečemo jaz sami sebi. Avguštin naredi še mnoge, mnoge korake in naenkrat ugotovi, da je to, kadar pride do pravega doživetja samega sebe, svojega Jaza obenem vedno spiritualno doživetje. Vemo, da je Jaz center naše duše. Doživljanje svojega Jaza, če to resnično lahko doživim je to doživetje vedno božje narave. In Avguštin napiše kot formulo: Boga najdeš v sebi, v svojem Jazu.
































































































   8   9   10   11   12