Page 9 - RITMI-MARIO MAYRHOFER
P. 9

paciente stare pedagoge, ki niso Waldorfski učitelji. Borili so se za to, da ostane pri šestdnevnem pouku v tednu. V šoli je bila sobota dopoldne krasen delovni dan. Sedaj se mora vso snov predelati v petih dneh v tednu. Otroci nimajo v Avstriji tudi nobenih pravih odmorov med urami. Kratki odmori trajajo pet minutni, dolgi pa samo deset minut. To je zelo slabo. Otroci so v svojem ritmu in sposobnosti prilagajanja še plastični in to sicer zdržijo, kljub temu jih to utruja, posebno če so v šoli do ene ali druge ure.
Ko sem jaz obiskoval šolo, smo imeli še dvajset minutni odmor in šest dni pouka na teden. Kar velja danes je za učitelje seveda bolje, ker imajo vedno proste ure. Je tako, da hitri ritmi, kot jih najdemo v živčnem sistemu, potrebujejo po petdesetih minutah odmor. Človek se lahko dobro koncentrira petinštirideset minut, potem potrebuje počitek. Fiziologija narekuje to. Konference ki trajajo uro in pol brez odmora niso dobre. Nič proti dolgim konferencam toda vedno znova so potrebni odmori in evritmija.
Naj povzamem: ritem nadomešča moč in v bodoče se bomo morali naučiti, da bomo naš dan ali naš teden bolje ritmizirali. To bo tudi prava naloga za človeka, da nekaj vgradi popolnoma zavestno in iz svobodne volje. Zelo zavestna odločitev kako oblikujem svoj čas.
To je bilo v zvezi s sedemdnevnim ritmom. Zavestno ritmiziranje časa je posebej pomembno, če imamo nočno službo. Če se z našimi sestrami, ki imajo v bolnici nočno službo pogovarjamo kako doživljajo delo v izmenah in delo ponoči se pokaže, da je problem res potrebno raziskati, da bi nočno službo optimalno organizirali. Pri pilotih in osebju na avionih so delali raziskave. Poslali so jih na primer iz Ljubljane v Peking. Si predstavljate, kakšen zamik časa je ta relacija. Potem so jim rekli naj tam ostanejo dva dni, da se prilagodijo, potem pa naj letijo nazaj. Tega danes ne delajo več, saj je to prav gotovo narobe. Dva dneva dopusta ta preveč. S takim odmorom dosežemo, da se začne organizem prilagajati novim razmeram in novim ritmom. To je težko. Prav faze prilagajanja ritmom delajo težave, ki so opazne tudi po slabši sposobnosti koncentracije.


































































































   7   8   9   10   11