Page 4 - RITMI-MARIO MAYRHOFER
P. 4

Sem tudi kiropraktik in zanimivo je: Če je treba nekaj postaviti na svoje mesto, je to mogoče le, ko človek izdihne. Tonus mišic, napetost mišic je pri vdihu večji. Mišice, ki jih človek ne obvladuje zavestno in jih najdemo ob hrbtenici, so bolj napete pri vdihu, kot pri izdihu. Ta manipulacijski poseg naredimo lahko pri izdihu. To je dokaz prejšnje trditve, da se duša močneje poveže s telesom pri vdihu in pride v nekako napetost.
Če razmišljamo naprej v duhu patologije, da imamo mnoga bolezenska stanja v katerih najdemo, da je duša kot preveč pribita na telo. Prenapete mišice, previsok krvni pritisk, vse bolezni v zvezi s stresom in preobremenitvijo. Z ritmom je povezana še ena skrivnost. Tudi to vsi poznate, namreč skrivnost, da ritem nadomesti moč, silo. Jaz sem verjetno prešibek, da bi koga od vas dvignil, lahko pa bi kogarkoli dal na gugalnico in ga potem lahko dvignil tudi na dva metra višine, nakar bi vedno samo malo porinil. Ritem nadomešča moč. To smo že prepoznali. Jaz sem še poznal kmete, ki so pri košnji peli; morda iz istega razloga.
Čisto na kratko si mogoče oglejmo, kako se razvijajo ritmi pri človeku. Če si pogledamo novorojenčka, nima še ritma. Nekaj tednov traja, da se v soigri z materjo razvije ritem dojenja. In za oba je zelo blagodejno, ko ritem nastane. Vemo pa, da ritem pri otroku nastaja z dojenjem. Dobra babica vedno pazi na to, da nastane ritem pri dojenju. Dojenje je med dvema in štirimi urami. Tipično za otroka, ki pride na svet pa je, da še nima nobenega ritma. Ta avtonomija ritma šele pride in otroci se ritma naučijo od zunaj skozi delo, vedenje svojih staršev.
Vi veste, da je spanje in budnost pri otrocih čisto drugačna kot pri odraslih. Otroci so tudi čez dan še mnogo bolj zasanjani v silah svoje fantazije. Te sile fantazije so zelo podobne sanjam, tistim silam noči. Tem živim silam noči, ki nas pomlajujejo in gradijo. Otrok je čez dan v nekem stanju, ki je podobno sanjam. To stanje mi poznamo iz svojih sanj. Šele, ko otrok doseže deveto, deseto, enajsto leto v času rubikona, oblikuje neke vrste avtonomijo. Otroci so v fazi do devetega do štirinajstega leta starosti najbolj


































































































   2   3   4   5   6