Evritmija deluje na rastline
P. 1

EVRITMIJA DELUJE NA RASTLINE
Tanja Baumgartner je švicarska evritmistka. z njo se je pogovarjal Marc Belbeoch.
M.: V okviru projekta za komplementarno medicino Univerze v Bernu, si vključena v projekt raziskovanja vpliva evritmije na razvoj rastlin. Kako se je vse to začelo?
T.: Leta 1986 sem končala študij evritmije v Dornachu. Po študiju sem si vzela leto dni časa, da bi utrdila znanje, ki sem ga pridobila na šoli. Čutila sem, da v meni odmevajo vsi gibi mojih profesorjev, vendar sem čutila tudi željo, da bi našla nekaj svojega. Leto dni sem se ukvarjala s študijem del Rudolfa Steinerja »Filozofije svobode« in »Dvanajst vidikov« in živela še naprej z mojo evritmijo, pri čemer so me posebej privlačile evritmične geste. Za te je moj učitelj Zuccoli pogosto govoril, da je v njih rešitev. Potem so se, brez da sem sama kaj za to naredila, začeli name obračati ljudje s hudimi zdravstvenimi težavami. Tako primer 20 letnega dekleta po operaciji velikega tumorja na možganih s prizadetostjo motoričnega centra. Ko se je zbudila, je bila njena leva stran paralizirana. To je inteligentno dekle. Bolezen se je pojavila ko, se je pripravljala na študij. Preden je prišla k meni, se je že zdravila brez zaznavnega uspeha s fizioterapijo in zdravilno evritmijo. Njena sestra, moja sošolka, jo je napotila k meni, ker da delam drugače. Ko je prišla, je vsa leva stran kot mrtva visela na njej. Roko je ob telesu komaj premaknila za 20 cm. Fizični možgani so poškodovani, kaj sploh lahko naredim, sem se spraševala. Rudolf Steiner je zapisal, da mora fizičen gib v evritmiji postati eteričen. V šoli evritmije so nam to nenehno ponavljali. Torej je fizično telo poškodovano, eterično telo pa je nedotaknjeno. Če evritmični gib res lahko vzpodbudi eterično telo, bo fizično telo mogoče lahko sledilo. To je bil moj preskusni kamen! Začela sem z evritmično serijo gibov za živce in za kri, z evritmično gesto za črko D. Celo leto sva delali na zvočnosti D, vsak teden po eno uro. Ure pa niso bile nikoli enake. Vsaka zvočnost je namreč kot pokrajina, po kateri lahko potuješ. Svojo občutljivost lahko tako razviješ, da odkriješ vse odtenke, vse spremembe, ne da bi se kdaj


































































































   1   2   3   4   5